Przejdź do głównej zawartości

Sałatka do pasteryzacji z zielonymi pomidorami

Wykorzystałam przepis mojej mamy a że obie robimy wszystko na oko.  W tej kwestii muszę przygotować  zielone pomidory  i wszelkie składniki do jej przyrządzenia i gramatury a to już za nie długo. Mam ich sporo, jakieś trzy wiaderka :) trzeba dobrać odpowiednie ilości składników dla uzyskania korzystnego smaku. Abyście mogli je odtworzyć w mniejszej ilości.


Składniki: na ok. 20 słoików 0,75 ml


2 wiaderka zielonych pomidorów

4 szt. papryki słodkiej (kolorowa)
2 malutkie papryczki chili
250 ml octu
łyżeczki pieprzu  
garść soli
250 mil oleju





Składniki pokroić wymieszać, odstawić na 12 godzin. Po tym czasie nakładać sałatkę do słoików zalać sokiem który pomidory puściły. Dokładnie słoiki wytrzeć, zakręcić.
 Od zawrzenia wody gotować ok.15 min.
Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ser topiony

Ser topiony domowym sposobem ma  specyficzny smak.
Ale rzadziej go robię bo nie każdy może  u nas jeść nabiał.
Od niedawna mamy alternatywne wyjście bo jest biały ser bez laktozy  i właśnie go testuję. Kupiłam i zwykły na rynku od gospodyni ten na pewno wyjdzie bo jest dobrze odciśnięty?
Pokruszony ser zamieszać, przykryć pokrywką albo  talerzykiem i  zostawić do następnego dnia tak postępować aż  2/3 sera pokryje się lepkim żółtawym nalotem.  Jest on nie zbyt atrakcyjny co do konsystencji i zapachu. W domu unoszący się przez trzy dni  smrodek, warty tego końcowego produktu.
Ja wiedziałam że  nastawiłam sery to i tak szukałam źródła  dziwnego zapachu.

Tak jakby co  zdecydowanie zdechło. Hah, a...szukałam myszy która zwiała kotu i  wyzionęła ducha. Jakie było moje zaskoczenie iż to moje  serki  dają znak do smażenia. Więc wyciągam rondel i zaczynam  działanie.

Składniki:
Ser biały bez laktozy 200 g.
1 żółtko
1 łyżka masła bez laktozy
Pieprz lub kminek według gustu.
Sól do smaku
W ron…

Tortilla

Ach, zabrałam się za odmierzanie poszczególnych składników i tym razem byłam grzeczna, nic ani troszkę nie zmieniałam w przepisie. Tortilla w smaku jak podpłomyki  Emotikon smile chyba nie doczeka się wnętrza bo ją zjemy sote Emotikon smile Ostatnio taki smak gdzieś 32 lata temu gościł na mym podniebieniu.  Co to były za czasy, ochotę by się miało cofnąć. Podpłomyki pieczone na kuchni kaflowej jak u babci tak i w domu rodzinnym, przy okazji wyrobu pierogów.
Kawałki ciasta układaliśmy na rozgrzanej płycie kuchni i podpiekaliśmy. Ja tak pilnowałam placków że przytuliłam się do rozgrzanych drzwiczek i pod ich wpływem miałam ornament kwiatowy, wypalony na tylnej stronie. Oj! mama nie była szczęśliwa. Ale podpłomyki i tak piekłam bo bardzo smakowały. Aż tu nagle, pokosztowałam tortilli i powróciły wspomnienia, smak. Powiem tak;
dla mnie nie musi być nic więcej a moja młodzież pewnie ją ulepszy ciekawymi farszami.
Składniki na 8 dużych sztuk:
2 szklanki mąki pszennej

160 ml gorącej wody tj.( 2/3 fi…

Sałatka ogórkowa słodko - kwaśna

Tą sałatkę  nauczyła  mnie Mama mojego Męża, skąd  miała  recepturę ? Lecz z tą  sałatką  nigdzie  się nie spotkałam po za naszym  domem, jest  specyficzna i słodko  kwaśna, lekko  ostra a to dzięki cebulce, rzodkiewce którą  ja dodaję.  Już niedługo zaczną się ogórki gruntowe do tego sadzone jajo i młode ziemniaczki smaczny obiad. Składniki: 1 kg. zielonych ogórków mogą być szklarniowe, 3 szt.rzodkiewki, 1 cebula, szczypiorek według uznania 1 łyżeczka cukru , szczypta soli, 1/4 łyżeczki pieprzu. śmietana 200/250 ml.  b/laktozy jogurt grecki 200/250 ml.  b/laktozy. Można zamiennie użyć zwykłego nabiału jak nie ma przeciwwskazań.
Ogórki obrać pokroić i sparzyć wrzącą wodą, zalewając ogórki w misce. Po chwili odcedzić na durszlaku. Sparzone ogórki przenieść do miski, dodać posiekaną cebulkę szczypiorek i pokrojone w talarki rzodkiewki. Zalać jogurtem śmietaną i doprawić cukrem i pieprzem na koniec dodać szczyptę soli dla podkręcenia smaku.
Tę sałatkę podaję w salaterkach. Smacznego.